Vilafranca en Comú presenta una campanya per la millora del transport públic


La primera de les propostes promou la necessitat d’una mobilitat ferroviària sostenible, i consisteix en una xerrada/debat sobre la situació del transport públic ferroviari a Vilafranca i al Penedès en general, i comparem amb la presència de l’Adrià Ramirez, president de la plataforma Promoció del Transport Públic i l’Albert Parès, delegat al Penedès de la PTP

Pots assistir presencialment a la xerrada (dimecres dia 12, a les 7 de la tarda, a l’Escorxador de Vilafranca), o bé connectar-te virtualment, a través de l’enllaç https://zoom.us/j/92506388492

Durant aquest mes de maig, el grup municipal de Vilafranca en Comú llença una bateria de propostes per a defensar el transport públic, tant a Vilafranca com al Penedès en general, i que van ser presentades en Roda de Premsa el passat dilluns 3 de maig i que, entre d’altres actuacions, contindrà accions populars informatives i de denúncia i mocions a les institucions públiques locals i comarcals.

Vilafranca i el Penedès arrosseguen un dèficit històric pel que fa a la mobilitat interna i externa, sobretot pública i sostenible. Que fa que haguem d’utilitzar abusivament el cotxe particular ineficient des de tots els punts de vista.

Som milers les persones que cada dia ens hem de moure dins del Penedès o cap a fora i milers les persones que cada dia venen al Penedès per: treball, estudis, compres, tràmits i ús de serveis públics i privats, relacions socials, turisme, oci…

Aquesta situació perjudica a tota la població, però, sobretot, a les dones, els infants i joves, a la gent gran i als sectors amb menys recursos 

Els problemes son tan a nivell de bus (carretera) com de tren (ferrocarril).

  • Manca un sistema públic de mobilitat entre les capitals de comarca (metro-bus: Vilanova-Vilafranca-Igualada)
  • Manca un sistema públic de mobilitat caps i des dels hospitals del CSAPG
  • Manca un sistema públic eficient de mobilitat interna dins la comarca (bus a demanda)
  • Cal millorar el funcionament del bus urbà de Vilafranca i augmentar-ne els usuaris.
  • Cal millorar el servei de Bus vers Barcelona i Tarragona i tornada.

Pel que fa al ferrocarril, element que ara ens ocupa prioritàriament, els dèficits són ben visibles:

  • Una estació a Vilafranca deficitària des de tots els punts de vista, amb una sensació de provisionalitat permanent, amb dificultats d’il·luminació, senyalització i d’accés a les andanes.
  • També calen millores a les altres cinc estacions de la comarca.
  • Cal resoldre definitivament el cobriment de la via fins el Pont de Moja.
  • Col·lapse i mal funcionament de la R4, que s’agreujarà amb els transport de mercaderies (entre Castellbisbal i Sant Vicenç): millotant les freqüències, puntualitat, durada trajecte, …..
  • Millorar la connectivitat amb Barcelona i Tarragona: Perllongar la RT2 des de l’Arboç a Vilafranca (Tarragona-Reus-URV) i la R8, perllongant-la des de Martorell a Vilafranca (Vallés, UAB, Granollers)
  • Parada trens regionals Amb més vies a la R4, podrien tenir parades a Vilafranca els trens regionals. Comunicaria el Penedès amb Tarragona/Lleida/Terres de l’Ebre i amb el Vallés/Girona…
  • Treballar per avançar cap a una Línia Orbital VNG-VILAF-IGULADA-GRANOLLERS-MATARÓ
  • Estudi del tram entre Vilanova i Vilafranca.

Ara és un moment clau perquè hi ha diversos plans, en estudi o aprovats, sobre la taula, com el Pla Director d’Infraestructures de Transport públic col·lectiu de la Regió Metropolitana de Barcelona¸ el Pla Territorial Parcial del Penedès; el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Vilafranca del Penedès 2021-2026; el Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima de Vilafranca del Penedès o el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, tot i que la majoria d’ells no contemplen cap tipus de millora pel Penedès.

Els objectius de treballar per aconseguir aquestes millores en la mobilitat que els i les vilafranquines i penedesenques necessiten poder gaudir d’una mobilitat ràpida, còmode, segura i assequible econòmicament per a tothom; permetre el fàcil desplaçaments dels penedesencs als destins més freqüents, dins i fora de la vila i la vegueria; lluitar per una mobilitat sostenible implicada amb la reducció de les emissions de CO2 ; la lluita contra el Canvi climàtic i la limitació de l’ús del vehicle privat i gaudir d’una xarxa de comunicacions que possibiliti i equilibri el desenvolupament del territori.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies perque tinguis la millor experiència d'usuari. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies