Vilafranca en Comú demana treball conjunt dels grups municipals per definir el futur de l’estació de tren de Vilafranca

El grup municipal de Vilafranca en Comú (VeC) ha demanat avui dilluns a l’alcalde de Vilafranca
la convocatòria d’una Junta de Portaveus extraordinària, per abordar conjuntament com ha
d’evolucionar l’estació de ferrocarril. Tal com ha manifestat en roda de premsa el regidor
portaveu de VeC, Ramon Arnabat, “és necessària i urgent una remodelació de l’estació”,
perquè sigui funcional, moderna i pugui donar servei de trens de rodalies i regionals.
Per a VeC, la de Vilafranca ha d’esdevenir l’estació de referència del Penedès, pensant en la
ciutadania de la comarca, perquè pugui disposar d’un punt proper on agafar trens regionals. El
treball conjunt dels grups municipals no només ha de definir un posicionament unitari sobre el
futur de l’estació, sinó també desencallar el cobriment de la via a la zona del Pont de Moja i tirar
endavant la recepció de la llosa de la via per part de l’Ajuntament, per tal que en sigui el ple
propietari.

Ramon Arnabat ha recordat avui en roda de premsa que VeC ja ha posat anteriorment sobre la
taula les necessitats que té l’estació, tant pel que fa a la infraestructura, que és antiga i presenta
mancances diverses, com pel que fa a serveis, ja que compta amb una platja de vies insuficient.
En aquest sentit, es van presentar propostes als pressupostos de l’Estat el 2017 i de la
Generalitat el 2018, a través dels respectius grups parlamentaris.
D’aquesta manera, VeC demana elaborar una proposta conjunta de tots els grups polítics
representats a l’Ajuntament, ja que el futur de l’estació és una qüestió de tota la vila, i també per
afavorir que tots els grups parlamentaris s’impliquin en una pressió efectiva envers els governs
de la Generalitat (responsable de Rodalies) i de l’Estat (responsable d’Adif), perquè inverteixin en
la remodelació i millora del servei de l’estació a Vilafranca.

Pàrquings a la llosa

D’altra banda, VeC lamenta una vegada més que el govern municipal desaprofiti la urbanització
de la llosa de la via com a eix vertebrador dels dos costats de la vila separats pel pas del tren.
Tant les obres recents a la Creu de Santa Digna, com els pàrquings que s’hi han creat,
“estimulen l’accés amb vehicle fins al centre de Vilafranca, deixant de banda les
persones”, ha expressat la representant de VeC Montse Romagosa. “L’entrada principal al
barri de la Girada és entre pàrquings”, ha recordat, de manera que s’accentua la separació
dels barris del Molí d’en Rovira i la Girada respecte de la resta de la vila.

Així mateix, VeC demana a l’equip de govern que reconsideri la intenció de fer un nou pàrquing a
la superfície de la llosa al Pont del Carril fins al carrer de Papiol. “És una mica surrealista”,
afirma Ramon Arnabat, quan precisament es va deixar un calaix sota la llosa per realitzar-hi un
pàrquing soterrat. Fer-lo a la superfície trenca la continuïtat de la mobilitat dels vianants,
novament afavoreix l’arribada al centre amb vehicle, i es desaprofita un espai ja previst per a
l’estacionament soterrat, que permetria donar a la superfície altres usos. “No ens han explicat
ben bé els motius d’aquesta decisió, suposem que són simplement econòmics”, diu el
regidor.

3 de setembre de 2018

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies perque tinguis la millor experiència d'usuari. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies