Regulació de velocitat urbana a 30 Kms/h

El grup municipal de Vilafranca en Comú  proposarà en el proper Ple reduir la velocitat dels vehicles a 30 Kms/h a tot el trànsit rodat urbà, en una mesura que persegueix l’augment de la seguretat dels vianants, disminueix el nivell de soroll ambiental i ajuda al descens de la contaminació en el nucli urbà.

En el proper Ple municipal del dia 17 de novembre Vilafranca en Comú presentarà una moció en la que es defensa la reducció de la velocitat a 30 Kms/hora a tot el trànsit rodat urbà, estenent així a tota la ciutat una mesura que ja funciona en alguns carrers, alguns dels quals també s’aplica la prioritat invertida.

Montse Romagosa, de Vilafranca en Comú, va explicar que l’origen de la mesura es basa en una Iniciativa Ciutadana Europea, que proposava els 30 Kms/h com a límit de velocitat estàndard a tota la Unió, a fi de complir els objectius mediambientals i de seguretat vial, ja que la mesura, afirma Romagosa, “ha demostrat ser efectiva per a reduir lesions i morts, soroll, contaminació i emissions de CO2, així com per a millorar el flux de trànsit, la seguretat de la mobilitat de les persones i un sistema de transport més respectuós amb el medi ambient”.

La mesura del límit a 30 Kms/h  darrerament s’està aplicant a diverses ciutats també de Catalunya, com  a Vic, Tarragona o Lleida, i a tot arreu es persegueix la millora de la salut pública, en disminuir el soroll ambiental i la reducció de les emissions de gasos nocius i partícules; augmentar la seguretat de les persones, ja que disminueix les possibilitats de patir un accident; la situació del trànsit és molt més tranquil·la i permet una major conciliació entre els vianants i altres tipus de vehicles, com les bicicletes i els patinets, que tindran major preferència a la calçada.

També afirma Romagosa que “la situació creada per la Covid-19 ens ha obligat a replantejar-nos la ciutat adaptant-la a la necessitat de disposar d’espais més amplis i de procurar un medi ambient el més net possible, per minimitzar problemes respiratoris”. Per tot això, afirma, “Vilafranca no es pot quedar al marge de tota aquesta situació, i cal plantejar canvis de cara el futur, on la mobilitat sostenible, saludable i segura guanyi terreny als nostres carrers”.

Per la seva banda, el regidor Ramon Amabat, va reforçar aquesta idea de “salut, seguretat i sostenibilitat” com a eixos bàsics de la proposta, cosa que s’aconsegueix amb aquesta mesura de reducció de velocitat que ara es proposa. “Una mesura que recull el PAES (Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible) que tenim aprovat a Vilafranca i que altres ciutats de Catalunya ja l’han implementada, amb el suport les la immensa majoria dels respectius grups municipals. Per tant, cal que Vilafranca es posi les piles”.

La proposta concreta, afirma Arnabat, és “modificar l’article 51 de l’Ordenança Municipal de Circulació que estableix que la velocitat màxima de Vilafranca és de 50 Kms/h. I rebaixar aquest límit a 30 Kms/h. Això ja ho tenim regulat en alguns carrers del centre, i ara proposem que s’apliqui a tot el municipi.”

Aquesta reducció de velocitat serveix com a punt de partida. Ramon Arnabat considera que, a més, comportarà unes modificacions importants en la mobilitat de les persones, i que cal estudiar com aplicar mesures concretes de forma efectiva: “si els cotxes van a 30 Kms/h les bicicletes poden anar més tranquil·lament per la calçada, deixant l’ús de les voreres només per als vianants”. Això també fa necessari, d’una vegada per totes segons Arnabat, “regular l’ús del patinet elèctric, causant de nombrosos problemes. Tot això cal estudiar-ho a fons, i nosaltres proposem que es faci”.

Per tal d’estimular l’aplicació d’aquestes mesures, la moció que Vilafranca en Comú presenta al Ple proposa també que s’augmentin el nombre d’aparcaments de bicicletes dins de la Vila així com el nombre d’aparcaments perifèrics per facilitar l’aparcament als visitants i disminuir el trànsit per l’interior.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies perque tinguis la millor experiència d'usuari. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies