CAL MILLORAR LA MOBILITAT EN EL TRANSPORT PÚBLIC AL PENEDÈS

Vilafranca en Comú ens sumem a les al·legacions presentades per l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) al Pla director d’infraestructures de transport públic col·lectiu del sistema integrat de mobilitat urbana de la Regió Metropolitana de Barcelona per al període 2021-2030

“El Pla Director d’Infraestructures de Transport públic col·lectiu de la Regió Metropolitana de Barcelona per al període 2021-2030 (PDI-RM-2021-2030), és una bona oportunitat per tal de millorar la mobilitat externa de Vilafranca i del Penedès i de fer-la més sostenible, mitjançant la planificació estratègica” afirmava aquest dilluns Dolors Villaró, de Vilafranca en Comú, en roda de premsa. “Malauradament, el Pla Director que s’ha presentat no comporta cap millora en la mobilitat externa de les vilafranquines i vilafranquins, ni dels penedesencs i penedesenques”,

Villaró continuava criticant que els redactors del PDI-RM-2021-2030no tinguin en compte com es mereixen Vilafranca i el Penedès, condemnant-la a una manca d’inversions en transport públic que no farà res més que agreujar els importants dèficits que ja tenim quant a mobilitat pública externa”.

Precisament, de la quantificació d’aquests dèficits en va parlar en el decurs de la roda de premsa l’Agustí Villarroya, destacant sobretot la caòtica situació de la línia R4, “que amb 29 milions de viatgers anuals no ofereix el servei necessari: els viatges a Barcelona són molt llargs; no hi ha una bona coordinació amb la línia R8; la connexió amb la zona de Tarragona és nefasta; és escassa la freqüència entre Vilafranca i Vilanova...” tot plegat fa que – afegeix Villarroya- “milers i milers de treballadors, estudiants i ciutadans en general que necessiten realitzar els trajectes esmentats en ambdues direccions, actualment hagin d’invertir molt de temps”.

Per la seva banda, el regidor de Vilafranca en Comú Ramón Arnabat va indicar que “davant aquestes insuficiències i necessitats i vistes i estudiades les al·legacions que han estat presentades per  l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) al Pla director d’infraestructures” el seu grup  donava “ple suport a les propostes de millora que aquestes al·legacions plantegen referents a Vilafranca i al Penedès”.

Arnabat va destacar les tres propostes de millora que aquestes al·legacions defensaven: en primer lloc, la “Incorporació a les actuacions de l’estudi del tram Vilanova i la Geltrú – Vilafranca del Penedès de la línia orbital ferroviària. Una proposta d’alt valor estratègic i de futur, de la qual el PDI-RM-2021-2030 no en desenvolupa res”.

En segon lloc, cal “la triplicació o quadruplicació de via en el corredor St. Vicenç de Calders – Castellbisbal per permetre augment dels trànsit de mercaderies sense perjudicar Rodalies (donat que amb el tercer fil instal·lat en aquest tram es preveu l’augment dels trànsit de mercaderies)”. Arnabat destaca que “aquesta actuació permetrà millorar els temps de viatge entre Vilafranca del Penedès i Barcelona i Sant Vicenç de Calders”

I, per últim, cal “la creació d’un baixador del Tren d’Alta Velocitat (AVE) a Vilafranca del Penedès Nord o al costat de l’estació actual (sota el carrer del Comerç) per millorar el temps del viatge Penedès-Barcelona i Penedès-Tarragona/Lleida i Viceversa, mitjançant l’ús de trens regionals i semidirectes

Aquestes són, a grans trets, les tres al·legacions fonamentals al Pla Director, que per Arnabat “de la seva acceptació i incorporació al Pla Director en depèn en bona mesura el futur  de Vilafranca i del Penedès” entenent que “son perfectament assumibles des del punt de vista de les inversions necessàries per dur-les a terme durant els propers deu anys per part de la Generalitat de Catalunya i del govern de l’estat”.

Ramon Arnabat tanca la roda de premsa afirmant que “en aquests moments estem debatent també l’Avant del Pla Territorial del Penedès, on el tema de les infraestructures de mobilitat són un punt clau. Aquestes mesures de mobilitat també les hem d’incorporar al Pla Territorial del Penedès. Cal que el Pla Territorial deixi de considerar el Penedès com un lloc de pas o com una sucursal perifèrica de la metròpoli de Barcelona.

Vilafranca i els vilafranquins i vilafranquines”, -conclou Arnabat-, “estem perden moltes oportunitats econòmiques, socials i culturals a causa dels dèficits de l’actual transport públic. Disposar d’un transport públic sostenible, segur i saludable és un dret social al qual no podem renunciar”.

Vilafranca del Penedès, a 30 de novembre de 2020

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies perque tinguis la millor experiència d'usuari. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies